Politika kvality
Postaráme sa o vyššiu kvalitu života prijímateľov sociálnej služby, vytvoríme pre nich také prostredie, v akom by sme radi strávili jeseň života aj my.
Poslanie
Poslaním Strediska sociálnej pomoci mesta Košice je poskytovať kvalitné sociálne služby v zmysle zákona o sociálnych službách ako súčasť sociálnej politiky Mesta Košice a v súlade s Komunitným plánom rozvoja sociálnych služieb v meste Košice, Programom rozvoja mesta Košice a Koncepciou rozvoja sociálnych služieb v Košickom kraji.
Poskytovať pre seniorov kvalitné sociálne služby v súlade so základnými ľudskými právami a slobodami, prirodzenou ľudskou dôstojnosťou a podporou zmysluplného a čo najsamostatnejšieho života.
Vízie
Zabezpečenie takého prostredia, ktoré podporuje čo najvyššiu mieru sebestačnosti a autonómie prijímateľa sociálnej služby a zároveň poskytuje odborne správne a bezpečné služby.
Dosiahnutie vysokej kvality ponúkaných služieb prostredníctvom napĺňania štandardov kvality tak, aby sa kvalita ponúkaných služieb stala prirodzenou súčasťou a hodnotou všetkých prijímateľov, zamestnancov a ostatných zainteresovaných strán.
Ciele
Uplatňovaním inovatívnych prístupov trvalo skvalitňovať služby zamerané na uspokojovanie individuálnych potrieb prijímateľov sociálnej služby a efektivitu hospodárenia s finančnými prostriedkami.
Ponúknuť a poskytovať kvalitné, efektívne a komplexné sociálne služby, orientované na prijímateľa sociálnej služby, zohľadňujúce jeho individuálne potreby s uplatňovaním holistického prístupu.
Podporiť prechod prijímateľov sociálnej služby z inštitucionálnej starostlivosti na komunitnú starostlivosť.
Vytvoriť a zabezpečiť podmienky, ktoré udržia a zabezpečia sociálnu integráciu prijímateľov sociálnej služby.
Vytvoriť a zabezpečiť prostredie dostupné v súlade s potrebami jednotlivcov a komunity.
Implementovať štandardy kvality v zariadení pre seniorov aj v zariadení opatrovateľskej služby SSPmK.
Zaviesť v organizácii kultúru výnimočnosti a princípy komplexného manažérstva kvality.
Zabezpečiť adekvátnu opatrovateľskú a ošetrovateľskú starostlivosť v zariadení pre seniorov aj v zariadení opatrovateľskej služby SSPmK.
Certifikáciu kvality sociálnych služieb a vyškolenie manažéra kvality v sociálnych službách.
Vypracovať a zaviesť do praxe jednotlivé metodické príručky odborných procesov.
Za účelom zvyšovania kvality sociálnych služieb pravidelne školiť, vzdelávať a hodnotiť svojich zamestnancov.
Poskytovať zamestnancom pravidelnú podporu, a to v podobe stretnutí so supervízorom.
Zabezpečiť vzdelávanie zamestnancov o riadení rizík a krízových situácií so zavedením riadenia rizík do praxe.
